Ko Samui!

16 oktober 2019 - Ko Samui, Thailand

Hadden we bedacht om de eilanden groep aan de oostkant te gaan bekijken, hadden we er geen rekening mee gehouden dat het ook in het rustige seizoen druk kan zijn met boekingen...

F92C9136-6803-4A6F-BC80-3274C3BE45ED

Dus toen we gisteravond tot de ontdekking kwamen dat de enige middagboot vanaf Surat Thani naar Ko Samui vol zat was het even slikken. Maar moet voor lang, wij wilden avontuur prima dan kunnen we het krijgen.

Uiteindelijk zijn we met een tuktuk vanochtend om 09uur naar het busstation gegaan, daar konden we de laatste plaatsen in de minivan naar Surat Thani om 10 uur bemensen, om gelukkig door de buschauffeur bij het busstation aldaar gedropt te worden bij een alleraardigste kerel die vertelde dat we om half 2 met de boot meekonden naar Ko Samui. Het was toen 13:27 uur. Ik zie ons nog triomfantelijk naar elkaar kijken, ha! Oh en klein detail, dit alles heeft zich in de stromende regen afgespeeld. Het heeft de hele dag gegoten van de lucht.
We kregen een sticker opgeplakt met ‘Samui’ er op en om 13:40 uur kwam er een tuktuk aanrijden waar we als een stel opgejaagd wild in werden gegooid en die kerel begint als een soort wild west zich een baan door de stad heen te maken, luid toeterend komt de goede man een kwartier later in the middle of nowhere tot stilstand achter een grote bus. Onze tassen werden eruit gehaald en wij werden naar binnen gemaand. Zeiknat in een prachtige bus met airco en slaapstoelen hebben we zitten genieten van het groen en de bergen en Frozen, echt prachtig. En we waren de enige in die hele bus.

5CCB84C7-144E-4653-BCBD-22E1A221FFD6

Toen we ons lichtelijk in paniek afvroegen of Koh Samui dan toch geen eiland was kwam daar een pier in zicht. Er gaan namelijk meerdere boten van meerdere pieren, joh handig! En uitgestapt -het was kwart voor 3- bleek dat de boot over een uurtje zou vertrekken. Top!

610D09D3-96CD-49BC-8AB3-8A9F5DE16EE8

Om 4 uur dus de boot van de Don Sak pier en om half 6 meerde hij keurig aan op Koh Samui.

8C564531-DB56-4DF3-AE4B-E949CA3897E5

Hier hebben we een eigen huisje aan het strand voor de komende 4 dagen, maar dat vertel ik morgen!

***

Had we thought of going to see the island group on the east side, we would not have taken into account that even in the quiet season it can be busy with bookings ...

So when we discovered last night that the only afternoon boat from Surat Thani to Ko Samui was full, it took a while. But must for long, we wanted adventure fine then we can get it.

Eventually we went to the bus station with a tuk-tuk this morning at 9 am, where we were able to staff the last places in the minivan to Surat Thani at 10 am, to be happily dropped by the bus driver at the bus station there with a very nice guy who told us that at half past one we were able to take the boat to Ko Samui. It was then 1:27 PM. I still see us triumphantly looking at each other, ha! Oh and small detail, all this has happened in the pouring rain. It has been pouring air all day.

9F5B1607-0FA0-4F88-B96B-5A7227F59500

We got a sticker with 'Samui' on it and at 1:40 pm a tuktuk arrived where we were thrown in like a bunch of wild animals and that guy starts to make his way through the city like a wild west , honking loudly, the good man comes to a halt fifteen minutes later in the middle of nowhere behind a large bus. Our bags were taken out and we were called in. Soaking wet in a beautiful bus with air conditioning and sleeping chairs we enjoyed the greenery and the mountains and Frozen, really beautiful. And we were the only one on that whole bus.

When we wondered in a panic whether Koh Samui was not an island, a pier came into view. There are namely several boats with multiple piers, which is handy! And got out - it was a quarter to three that the boat would leave in an hour. Top!

At 4 o'clock the boat from the Don Sak pier and at 6:30 pm he moored nicely on Koh Samui.

Here we have a private house on the beach for the next 4 days, but I'll tell you tomorrow!