Bounty, visjes en planken

9 oktober 2019 - Koh Phi Phi, Thailand

Voor wie ooit een keer een nachtje op een plank wil liggen, heb ik een uitstekend adresje gevonden. Gooi daar een 4 jarige bij die in het midden wil liggen en je bent verzekerd van een fantastische nacht. Hoe anders stond er een waarschuwing in de reisgids dat er hier op het eiland sprake kan zijn van luidruchtige nachten en als je dicht bij het strand slaapt het rumoer tot 2AM zal aanhouden. Nooit eerder heeft de Lonely Planet het zo mis gehad.

Gelukkig stond er vandaag maar één activiteit gepland om 9 uur hadden we afgesproken om met een sôrng-tâa-ou 🚣‍♀️ wat strandjes te bezoeken om te snorkelen en te zwemmen. Onze bootman is Ted’s nieuwste beste vriend en hij heeft ons in een paar uurtjes de beste plekjes van Ko Phi Phi laten zien. We hebben visjes gekeken en urenlang op een afgelegen bounty strand met helder blauw water babyshark gespeeld. En toen we na de lunch terugkwamen waren we zo blij dat we onze vermoeide lichamen weer op de plank neer konden vleien voor een siësta. Life is not gonna get any better than this.

6ED5CBDA-1872-43E8-8B37-DE677D8B6AE3 C5D3753F-F140-400A-8803-04D24FC7BED7457CE634-82E9-4627-869B-D209807150C5DC6D8964-8AD8-42ED-B9BA-92EBB6B882BC0F00A744-1CBF-45C4-B5DB-2DC26BC1DA53

For those who want to spend the night on a plank, I have found an excellent place. Throw in a 4 year old who wants to be in the middle and you are assured of a fantastic night. How different was there a warning in the travel guide that here on the island there could be noisy nights and if you sleep close to the beach the noise will persist until 2AM. The Lonely Planet has never been so wrong before.

Fortunately there was only one activity planned today at 9 o'clock we agreed to visit some beaches with a sôrng-tâa-ou 🚣‍♀️ for snorkeling and swimming. Our boatman is Ted's newest best friend and he showed us the best spots of Ko Phi Phi in a few hours. We watched fish and played for hours on a secluded bounty beach with clear blue water. And when we came back after lunch we were so happy that we could flatten our tired bodies on the plank again. Life is not going to get any better than this.